Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

FAQ

1. CO TO JEST CHIPTUNING ?
Modyfikacja elektroniczna oprogramownia sterującego pracą silnika, potocznie zwana chiptuningiem to zmiana wielu parametrów sterujących pracą silnika. Począwszy od zmiany ciśnienia doładowania, dawkowania paliwa poprzez zmianę ustawień kąta wtrysku, rożnego rodzaju ograniczników aż na zmianie charakterystyki pracy pedału gazu kończąc. Wszystkie te parametry jak i wiele innych mają wpływ na prawidłową pracę nowoczesnego silnika i przy prawidłowej modyfikacji dają bezpieczne i zadowalające przyrosty mocy oraz momentu obrotowego.


Zalety chiptuningu to :
- w bezpieczny sposób zwiększa moc i moment obrotowy silnika,
- poprawa eleastyczności auta na każdym biegu (w szczególności od 3-ego wzwyż),
- nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa przy nie zmienionym stylu jazdy a wręcz może je zmniejszyć,
- pozwala na dopasowanie charakterystyki mocy i momentu obrotowego pod indywidulane potrzeby kierowcy.


2. JAK PRZEBIEGA CHIPTUNING ?
Zanim przystąpimy do zmiany oprogramowania w sterowniku silnika Państwa samochodu musimy się upewnić czy auto jest mechaniczne sprawne i nadaję się na modyfikację. W tym celu auto poddawane jest diagnozie pod obciążeniem podczas jazdy jak i na postoju w trybie pracy biegu jałowego z odczytem parametrów silnika takich jak dawka paliwa, ciśnienie doładowanie, praca zaworu EGR itp. Jeżeli parametry nie są poza zakresem tolerancji zostaje zmierzona moc i moment za pomocą drogowej hamowni DYNOMET. Jeżeli wartości na wykresie potwierdzają sprawność silnika dokonujemy modyfikacji. W tym celu zgrywamy oryginalnym program z państwa sterownika. Może to się odbywać poprzez wyjęcie sterownika i wylutowanie kości – w starszych autach , bądź tez odczyt przez złącze BDM jak również poprzez złącze OBD, które z reguły znajduje się w kabinie samochodu. Tak zgrany program zostaje zmodyfikowany zgodnie z Państwa preferowanym style jazdy (program nastawiony na bardziej agresywną jazdę, program ekonomiczny, maksymalny moment obrotowy dostępny w niższych partiach obrotów bądź wyższych itp.).
Następnie zmodyfikowany program wgrywamy do sterownika i ponownie dokonujemy diagnozy pracy parametrów silnika. Gdy parametry są prawidłowe dokonujemy pomiaru przyrostu mocy i momentu obrotowego na drogowej hamowni DYNOMET.
W razie potrzeby korygujemy modyfikację w celu uzyskania satysfakcjonującego rezultatu, oczywiście na tyle na ile pozwala aktualny stan auta.

3.CZY MODYFIKACJA ELEKTRONICZNA JEST BEZPIECZNA ?
Fabryczne oprogramowanie silnika , z którym to auto opuszcza fabrykę musi zagwarantować optymalna pracę silnika w różnych warunkach. Jak wiem każdy kierowca jest inny, preferuje inny styl jazdy, a co za tym idzie inaczej eksploatuje samochód. Wszystkie te czynniki są uwzględnione w oryginalnym oprogramowaniu silnika w celu jak najdłuższej bezawaryjnej eksploatacji samochodu. Stąd też, silnik posiadają rezerwę mocy , którą potrafi wygenerować bez większego wpływu na jego awaryjność. Dzięki doświadczeniu i wiedzy jesteśmy w stanie skorzystać z tego „ukrytego" zapasu mocy i w bezpieczny sposób podnieść moc jak i moment obrotowy Państwa samochodu, bez wpływu na jego awaryjność. Oczywiście w dalszym ciągu należy pamiętać i przestrzegać interwałów serwisowych (przeglądów okresowych, wymiany filtrów, oleju- najlepiej znanych i cenionych producentów).


4. JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY CHIPTUNINGIEM, A POPULARNYM BOX'EM ?
Modyfikacja elektroniczna sterownika silnika, potocznie zwana chiptuningiem to zmiana wielu parametrów sterujących pracą silnika. Począwszy od zmiany ciśnienia doładowania, dawkowania paliwa poprzez zmianę ustawień kąta wtrysku, rożnego rodzaju ograniczników aż na zmianie charakterystyki pracy pedału gazu kończąc. Wszystkie te parametry jak i wiele innych mają wpływ na prawidłową pracę nowoczesnego silnika i przy prawidłowej modyfikacji dają bezpieczne i zadowalające przyrosty mocy i momentu obrotowego.
Box – zazwyczaj jest to moduł elektroniczny w postaci „pudełka" który wpina się pomiędzy komputer sterujący pracą silnika [ECU] a układem zasilającym silnik w paliwa [pompa wtryskowa, pompowtryski, listwa CR] . Układ ten „zakłóca" sygnał między sterownikiem, a układem wtryskowym tym samym zwiększając ilość dostarczanego paliwa przez co zwiększa się moc i moment obrotowy silnika . Niestety inne parametry takie jak ciśnienie doładowanie kąt wtrysku, itp. pozostają nie zmienione. Na rynku dostępne są również nowsze „boxy" – cyfrowe gdzie zakres zmian parametrów jest większy , niestety nadal jest on o wiele mniejszy niż w przypadku indywidualnej modyfikacji oprogramowania.